keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Mä kerron

Tashalle kiitos kivasta tunnustuksesta.

                  
Tunnustuksen saajan pitää:
1. Kiittää tunnustuksen antajaa.
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle.
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.

Tässä tulee nyt vähän enemmänkin asioita, mutta tulkoon:

Mamma voi ohjailla mua kädenliikkeillä paikasta toiseen – musta on oikein kiva leikki kulkea sen käden perässä. 

Melkein aina kun mamma puhuu puhelimessa mä haluan, että sen huomio kiinnittyy muhun eikä siihen puhelimeen. Rupean tekemään temppuja ja naukumaan. Joskus se on sulkenut mut  kylppäriin tai parvekkeelle kun on ollut vähän tärkeämpi puhelu.
                                              
Iltaisin kun mamma käyttää läppäriä sängyllä mä tykkään mennä makaamaan näppäimistölle ja katselen mammaa silmiin. Siinä se sitten silittelee mua eikä raski heti siirtää pois. Mä tykkään kauheasti silittämisestä, se hurisuttaa mua.
                                     
Mä tykkään myös kun mamma kantelee mua sylissä pitkin huoneistoa ja mä saan katsella kaikkea vähän korkeammalta. Kun mä haluan kantamista mä meen sen jalkojen juureen, nousen takatassuille ja kurkottelen ylös sylkkyyn.

Mä nukun melkein aina nojaten mamman nilkkaan tai sääreen, peiton alla tai päällä. Se osaa pitää jalat aika hyvin paikoillaan. Mulla on hassu tapa aina ensin seistä vähän aikaa etutassut sen jalalla ja sitten vasta asettua nukkumaan.

Aamulla mä nousen aikaisemmin ja annan mamman nukkua jonkin aikaa, mutta sitten alan naukua sitä hereille pitämään mulle seuraa. Aika hyvin se tottelee kun ei jaksa kuunnella mua. Sen pitää rapsutella ja silitellä mua ja päästää parvekkeelle. Sitten mä pidän silmällä sen aamiaisen laittoa ja kun kalkkunaviipaleet on leipien päällä juoksen vaatimaan osani – syön ihan pikkuisen valmiiksi paloiteltuna. 
 
Mulla on uusi herkkuruoka – Cosma snackies – hyvänmakuisia kylmäkuivattuja 100% lihan- tai kalanpaloja. Ne on aivan parasta, mä syön ne aina heti. 

Mä oon kova juomaan vettä ja se on hyvä koska mä syön yleensä vain kuivaruokaa. Mun suosikki juomapaikka on makuuhuoneen pöydällä. Siitäkin mä tykkään, että mamma ruiskuttaa pienellä muoviruiskulla vettä mun suuhun sen jälkeen kun se antanut mulle Barbivet-pilleriä.

Mä oon helposti käsiteltävä katti. Mulle saa annettua lääkkeet ja leikattua kynnet ilman taisteluja ja pyyheliinoja. Kääntelen vain päätä pois jos en halua jotain mutta otan sitten lopuksi.
                    
Mä laitan tän tunnustuksen eteenpäin Myrskylle, Paavolle ja Harmille, Lissulle, Sonjalle sekä Magnukselle, Felixille ja Esterille.  


11 kommenttia:

  1. Ihana Minni! Kyllä mäkin katselisin sua mielummin kuin tietokoneen ruutua. Muuten olisin ihan kade sun mammalle kaikista sun hassuista tavoista, mutta onneksi Musti nukkuu jalkaani nojaillen ja Ransu hoitaa aamuherätykset.
    Hieno toi etutassuillaseisonta kaapin nurkalla!

    VastaaPoista
  2. Kollokin alkaa tekemään temppuja, jos puhun pidempään puhelimessa. :)

    VastaaPoista
  3. Ihania juttuja! Olet mainio tyyppi!

    Meillä myös Säde rakastaa niitä Cosman herkkuja, ei kauaa nenä tuhise, kun herkut katoavat. Mä vielä harkitsen, tykkäänkö niistä...

    t. Viivi

    VastaaPoista
  4. Oi mitä salaisuukia täältä paljastui! Ihan uusia asioita :)

    VastaaPoista
  5. Saila: Kuka tarvitsisi muita viihdytysjoukkoja kun on hurmaavat Musti ja Ransu!

    Sirpa ja Kollo: Kissat ei tykkää kun ihminen puhuu itsekseen joku kapula korvalla ;)

    Viivi: Minnistä ei mikään ole niin hyvää kuin Cosmat, se kuulee tuubin avaamisen asunnon toiseen päähän ja on salamana paikalla.

    Naukulan Mamma: Eikä tässä vielä kaikki ;)

    VastaaPoista
  6. Kiitokset Minnille tunnustuksesta!

    Kyllä olet ihana. Ja helppohoitoinen, voiko tuommoista mirriä edes olla olemassakaan kuka syö kiltisti lääkkeet, ihan uskomatonta!

    VastaaPoista
  7. Ensiluokkaista häntätyöskentelyä tuossa hyppykuvassa! Ja etujousitus on selvästikin kunnossa ;)

    Ihmisten tietokoneilua pitää kyllä valvoa, mieluiten lähietäisyydeltä! Friede on melkein aina sylissä, kun olen koneella ja nyt on Figokin taas ruvennut sylittelemään enempi (♥).

    Hyvät oli tunnustukset ja kaunis tyttö! Tosin 8 tunnustusta ei vissiin ole kissapiireissä paljon, sen verran salaperäistä sakkia kissat on ;)

    VastaaPoista
  8. Myrsky: Minni on helppohoitoinen - onneksi - kun on kuitenkin pakko lääkitä jatkuvasti 2 x pv.

    Henna, Friede ja Figo: Kunpa Minnikin pysyisi vaan sylissä, mutta aina on päästävä juuri näppäimille.
    Ja tunnustuksia voisi kirjoittaa useammankin satsin ;)

    VastaaPoista
  9. Hieno pystyloikka! Varsin kiltti olet juuri oikeissa asioissa! Mindy puolestaan usein puskee kännykkää, kun yrittää kirjoittaa tekstiviestiä.

    VastaaPoista
  10. Kiitos tunnustuksesta! :)

    Hieno tuo loikkakuva! Harmikin tykkää istua läppärin päällä ja on helppo käsiteltävä, kun pitää antaa lääkkeitä tai muuta.

    VastaaPoista
  11. Aivan mahtavia edellisen postauksen venytyskuvat. Niin kissamaisia, että...

    VastaaPoista